Sci-fi povídky, fantazie a zamyšlení.

DomůPovídkyŠutrCestaVyhnáníZa hranice Domoviny I

Vítejte na mém blogu. Budu ráda, když se začtete do povídek, nebo příběhů na pokračování.

Vzhledem k rodinné situaci se zde chvíli budu vyskytovat trochu méně.

Srpen 2013

Končí léto?

29. srpna 2013 v 21:27 Ze života, fotky, kresby
Příroda je nekonečný koloběh. Vše se mění ze dne na den. Tak jako letošní léto, které ubírá na své intenzitě.
Všude se objevují podzimní barvy. V listech, které se začínají vybarvovat, v plodech, které dozrávají.

Štěstí

23. srpna 2013 v 20:36 Povídky

Pozoroval hejno havranů na betonovém plácku. Byly jich desítky. Jen tam tak stáli, občas udělali krok, nebo si jeden z nich polétl. Jejich postávání vypadalo výhružně.

Jeden z havranů zakrákal a všichni se jako na povel zvedli. Zahltil jej lomoz křídel a křik ptáků.

Babočka jenerál, dědečku!

19. srpna 2013 v 19:56 Ze života, fotky, kresby
Za námi je další horký víkend. Všude sucho a vše kolem prahlo po kapce vody. Užívala jsem si
pohody venkova a trochu se dívala kolem sebe.
Všude byly vidět hejna modrásků. Nejvíce se jim líbilo na bylinkách. Možná se chtěli osvěžit mátou,
na kterou sedali.
Když jsem se příblížila, tak se jako na povel, zvedli a odletěli. Jeden měl slušnost a počkal na mě
o kus dál na pampelišce.

Medailon

14. srpna 2013 v 22:42 Povídky
Seděl kamenité náhorní plošině sešlý a unavený. V ruce svíral medailon Fénixe. Díval se na kopce pod ním, jak se na nich drží mlha zabarvená svítáním.

Krásu kolem vnímal více pamětí než očima, které mu už tolik nesloužily. Objevil toto odlehlé místo před mnoha desetiletími. Jako malý chlapec zabloudil v okolních kopcovitých lesích. Už nebyly takové, jak je znával. Za kopcem vyrostlo velké město. Skladba stromů byla jiná. Ubylo jeho oblíbených dubů a buků. Březové háje a smrčiny mu připadaly umělé. Možná bylo dobře, že mnoho neviděl. Vše, co měl v životě rád, bylo pryč. Rodina, přátelé, staré způsoby, kterým rozuměl. Byl jen vetchým staříkem, který žil minulostí. Nová doba byla plná spěchu a přívalu informací a překotného vývoje.

Nehoda

13. srpna 2013 v 22:39 Loď
Volné pokračování série Vyhnání

Alexa běžela chodbou. Snažila se potlačit smích. Tentokrát se ukryje tak, že ji nenajdou. Znala každou skrýš, každou dostupnou část Lodi. Bylo jí sice teprve sedm, ale byla už skoro všude. Dokonce několikrát i v zakázaných místech, kam mohli jen technici. Byla mistrem v průzkumných výpravách. Uměla proniknout dospělým za zády, odkoukat vstupní kód, prolézt úzkou chodbičkou určenou… Pro co vlastně? Nebyla si jistá, vedly tudy trubky a dráty. Zjistila jak otevřít kryt a znovu jej za sebou zavřít.

Noční autobus

10. srpna 2013 v 8:17 Povídky

Stalo se to dávno. Možná už to bude deset let. Vracela jsem se z kurzu angličtiny na Maltě. Ocitla jsem se po celodenním cestování na hlavním nádraží v Praze.

Náročných 14 dní nakonec uplynulo rychle. Byla jsem na sebe hrdá, že jsem vše zvládla. V zemi, kde jsem se měla šanci domluvit jen anglicky, s lidmi s jinou mentalitou, jsem přežila a užila si hezké prázdniny. Po rozpálených ulicích, kamenitých plážích jsem se těšila na stín našich lesů, českou, pro mě pochopitelnější povahu lidí a český jazyk.

Kreslení 3

5. srpna 2013 v 18:44 Ze života, fotky, kresby
Na blogu Robky mě zaujala báseň Před zrcadlem. A také báseň a kresba Zrcadlení od Bev.
Nešlo mi to z hlavy a tak jsem se znova dala na kreslení.

Let motýla

4. srpna 2013 v 21:53 Ze života, fotky, kresby
Tentokrát bylo příliš horko i na cokoli. I ta havěť se schovávala do stínu.
Jen modrásci si spolu pohrávali kolem louže.